onsdag 13. oktober 2010

Google Reader

Nå har jeg utforsket Google Reader litt til! Jeg ser mange fordeler med den, men liker best å følge RSS på Netvibes-siden min. Det er lettere for meg å holde oversikt over de bloggene og nettstedene som jeg følger.

Jeg har også begynt å bruke Twitter. Jeg har ikke "tweetet" eller kvitret mye, men har noen som følger meg! Jeg følger noen også, men blir litt overveldet av antall beskjeder fra noen. Jeg så på screencast til Erik W. Olsen og tror at tipset om Tweetdeck er løsningen for meg. Jeg trenger et redskap som dette for å holde orden på kvittringen...

Twitter er et utrolig redskap for å dele meninger og for å få tilbakemeldinger fra et bestemt fagmiljø eller gruppe. En hashtagg fungerer som en unik markør som identifiserer relevante beskjeder. Veldig nyttig i forbindelse med konferanser eller kurs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar