torsdag 14. oktober 2010

Vennesteder eller hvordan treffe venner som bor i nærmiljøet eller langt borte!

Tidligere har jeg bestemt meg for ikke å være med på Facebook. Dette fordi jeg ønsket å skille mellom den private- og jobb-arenaen.På grunn av kurset har jeg nå opprettet en profil på Facebook. Dette var helt smertefritt.

Jeg ba noen bekjente om å bli lagt til som venn, og de aksepterte meg!

Vi har diskutert på jobben om vi burde ha en Facebook-side for biblioteket fordi det er "der ungdommen er", men kommer ikke til å lage den foreløpig. Vi foretrekker andre kanaler, men dette varierer fra sted til sted, selvfølgelig.

Jeg har også "chatted" med en venn. Instant messaging (IM) er morsomt, men kanskje litt intrusivt? jeg synes at det er uhøflig å la være å svare en henvendelse, men det er ikke alltid at jeg vil chatte med vedkommende.

Biblioteksvar er en fantastisk tjeneste som vi markedsfører overfor elevene.

I går tok jeg i bruk Skype. De er veldig artig å kunne prate med en person i et annet land og kunne høre og se hvordan den har det (hvis man bruker webkamera).

Jeg har ikke opprettet et .net passport ennå, men kommer til å gjøre det. Det er veldig nyttig at man kan utveksle informasjon og beskriver ting man er interessert i å vite. Jeg synes at IM representerer en spennende og effektivt måte å dele informasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar